måndag 20 juni 2011

Regn i massor.

Idag gjorde Jessica och jag ett litet arbetsbyte hon tömkörde Hälge och jag red Sudden,Hälge skötte sej jättebra arbetade på tömmen och gick väldigt bra i galoppen duktig liten häst ;) Sudden hade en av sina sura och tjuriga dagar då han ifrågasatte allt, men efter en lika enveten ryttare gav han till slut med sej och blev den fina ridbara Sudden,det har ju regnat en hel del i natt och hela dagen vilket han avskyr så det var väl därfor han var så tvär.I morgon skall jag prova en 16 tum dressyrsadel på Hälge den jag har är lite för stor för mej,jag åker runt som en boll och får ingen bra sits tycker jag så jag hoppas att denna ska passa,ha de Isa

2 kommentarer:

  1. Ja, detta regn kan ju få vem som helst på dåligt humör! Lycka till med sadelletandet :)

    SvaraRadera
  2. Ja Hälge skötte sej jättebra,jobbade på riktigt fint och galoppen blev så väldigt fin!

    SvaraRadera