tisdag 3 augusti 2010

MVI_0009.MOV

5 kommentarer:

  1. En riktig sagohäst:-) Om du kortar upp tygeln och erbjuder en jämnare kontakt så kommer du få lättare att rida honom mellan hand och skänkel och därmed hitta en stadigare form, kommer bli toppen när du hittar knapparna :-)

    SvaraRadera
  2. Tack Cissi,jag är ju lite ringrostig,så det kommer nog när jag får bättre balans,kortar jag upp tygeln så går han å knäpper av, det jag försöker är att få han att släppa ut halsen,jag har oxå sett att jag är slapp med tygeln =) skulle varit toppen om man såg sej själv medans man rider =)eller att någon säger till mej,skall väl börja träna för någon tränare i höst.Vill gärna att du kommenterar vad du ser så gör gärna de Isa

    SvaraRadera
  3. Aha, ja det är ju rätt tänkt att släppa ut halsen, men jag tror ändå du tjänar på att ha tygeln sträckt, men såklart med jättemjuk kontakt, så att han vågar söka sig framåt. En för glappande tygel blir mer störande för hästen eftersom det liksom gärna blir lite småryckigt i munnen emellanåt vilket rentav kan ge motsatt effekt mot vad man tänkt sig.
    Tränare är ju det bästa, men det är ju även jättebra att bli filmad så man kan kolla själv:))

    SvaraRadera
  4. Men idag va han ju ganska "stissig" överlag så han underlätta ju inte ridpasset direkt,men tygeln får nog ha mer kontakt med munnen som Cissi säger...lite svårt att se när man filmar samtidigt tyvärr:(

    SvaraRadera
  5. Ja jag får jobba på de börjar redan i morgon=) får väl hoppas å tro att han inte e lika bökig som i dag=)tack för goda råd ha de Isa

    SvaraRadera