fredag 6 augusti 2010

Åska och regn!!

Hej det var ett tag sedan jag skrev på bloggen ,men nu har jag lite tid=).Hälge har ju fått massage och stretching och han känns mkt mjukare nu.Har fått tag på en medryttare nu som skall rida och ta hand om han 1-2 dagar i veckan,så att jag kan vara hästfri ibland.Catarina heter hon kallas för Catta,hon red Hälge i söndags på en tur i skogen och Jessica red med på Sudden,det hade gått bra,men Hälge är ju rätt pigg så Sudden tyckte väl att han gick för fort.Själv har ridit i paddocken och longerat en del,i går var det ett fruktansvärt oväder när det var dax att sadla så jag ställde in Hälge i boxen så att han kunde äta medans det gick över och jag tog en kopp kaffe så länge.Ovädret höll på i drygt en timma och blixten slog ner i skogen framför stallet ett par gånger,Hälge blev så rädd att han var på väg ut genom boxdörren även Sudden blev rädd,så jag lät Hälge vara från ridningen ,ville ju komma hem någon gång efter en arbetsdag=).I dag red jag lite öppna och sluta som gick bra dom flesta gångerna,tog lite galopp på volten och han gjorde det jättebrakort och fin med jämn gång,så jag var nöjd med ridpasset,i morgon tänkte jag försöka att tömköra han,jag är väl inte så haj på de men jag försöker så får vi se,tills nästa gång ha de Isa

2 kommentarer:

  1. Tur att Catta kan avlasta dej ngr dagar så att du får hitta på ngt annat än stallet!

    SvaraRadera
  2. Ja det är ju inte fel,att vara hästledig ibland.

    SvaraRadera