tisdag 28 juli 2009

Tilda rider Tequila !Och jag me !

Tilda fick rida på Tequila i går vi var väl ute 45 min,Tilda travade och Mamma Jessica sprang brevid,och jag ledde hästen.När vi hade börjat våran tur så kom förstås regnet,så vi blev gott blöta utom Tilda som hade regnkläder.Innan vi red iväg hjälpte Tilda till att borsta och klappa och en del pussar, på Tequila som snällt stod och tittade var den lilla människan var ,så hon inte trampade på henne, hon stod som ett ljus,hon e för snäll den hästen.Tyvär hände det en mycket tråkig händelse med en av stallets hästar,han hade fått kolik som inte gick att häva så det slutade med tarmvred ,så veterinären fick ta bort han på kvällen,jag lider med ägaren som fick detta besked,( hon var bortrest och hann inte hem),det kommer att bli tomt efter denna personliga häst.I dag red Jessica ut på en längre tur Stora Mollsjön som den heter tar ca 45 min i raskt tempo och något mjukare vägar, i dag var det sådär hårt i backen,och Tequila har inte riktigt orken för ett snabbare tempo,så det tog väl drygt en timma,hon skötte sej exemplariskt tänk va det gör med lite paddocksträning,men på ett ställe halka ja till sidan när hon avek lite från vägen men ja satt kvar,(det var inget större skutt)men idag blev de inga bockar,eller dyka ner i backen med min bak som högsta punkt,tänk va de gör med ett pass i padocken,mjuk o fin ,lydig häst ,härligt.Ha de.

1 kommentar:

  1. Hon skötte sej väldigt bra både igår och idag lilla "Kila",snart kan ni nog hänga med i mitt och Suddens tempo!!Ja,det var verkligen en tragisk händelse som hände....Kram

    SvaraRadera