fredag 12 augusti 2011

Tömkörning!!!

Var till Granngården och köpte betfor havrefri mussli,mineraler och B-vitaminer till Hälge i dag,tror att han behöver b-vitaminer nu när han börjat fälla,han har ju varit lite tjurig dom sista veckorna.Jessica var snäll och tömkörde han åt mej i dag då hon är duktig på det och det är inte jag ;) Hälge gick väldigt avslappnat i alla gångarterna ,så man märker ju vad vi ryttare måste störa han eftersom han blir lite kort och skruttig ffa i galoppen där han under ryttare gärna går över i korsgalopp,Jag kan ju för tillfället inte rida då jag har fått ryggskott vilket jag får ofta,så nu har jag beställt tid hos en kiropraktor och ska få komma dit på måndag,är ju lite orolig för att det ska vara obehagligt ;))har ju hört ett och annat om att det ska knaka i kotorna har ju haft det till hästarn och då sett när dom bankat till på kotorna med gummi slägga,jaja vi får väl se hur det går,ha de gott så länge Isa

1 kommentar:

  1. Va inte så feg nu,haha;)Blir säkert bra efteråt!Hälge var jättefin i tömkörningen!

    SvaraRadera