lördag 6 augusti 2011

Lite uppdatering !!!

Var ett tag sedan jag skrev här,Hälge har fått lite längre vila vi har varit i Danmark på hundutställning och lite semester var välbehövligt kan man säga och Marion har varit i Finland samtidigt så då fick Hälge lite vila,Men nu är vi igång igen det har blivit blandad ridning för att det behövs lite av varje klättring vägar paddock ridhus ;) I går en sväng i paddocken med lite cavalettibommar det tyckte vi var kul,skulle nog kunna tänka mej att ta ett litet skutt oxå men hindren var för höga,får ta det en annan dag och gärna då med Jessicas hjälp ;) I dag var det träning för Pernilla,jag red fram Hälge men jag tyckte inte att han svarade mej riktigt bra för skänkeln så jag bad Pernilla sitta upp på han hon reagerar ju snabbare än mej så att det blir rätt,han hade en del åsikter kan man säga ville inte ta sidvärtes eller framåtdrivande sur som ättika men till slut tog han framåtdrivande och sidvärtes så det slutade bra i alla fall,men Hälge hade en del Adrenalin kvar i kroppen när vi skulle till stallet upprörd var bara förnamnet vimsig och nervig men till stallet kom vi i min takt och inte i hans stirriga tempo,och när han kom in i stallet hoppade han i luften för något spöke i hans huvud vet ju inte vad som rör sej där ibland händer ju inte så ofta som tur är lungnade ner sej efter att jag tvättat av han ;)Lasttränade han i Torsdags och han var så duktig klev på transporten med en gång men fick se ytterväggen och backade ut i en väldig fart men så hade jag ju äpplen med som jag stod med i transporten så då gick han lungt på igen tuggade på äplena och vi backade ut han innan han gjorde det själv vi gjorde detta 10-12 gånger han skötte sej jättebra stannade kvar långa stunder och det kändes jättebra så det är bara att fortsätta,nu har jag inget mera att skriva denna gången så ni får ha de Isa

1 kommentar:

  1. Ja han har allt många ideér den hästen....men han har ju som tur är bra sidor också och är väldigt samarbetsvillig för det mesta:)

    SvaraRadera