fredag 16 oktober 2009

Snöblask!

Det var ett tag sedan jag skrev på bloggen,men nu har jag lite att skriva om .Tequila har fått en vargtand borttagen för en vecka sedan,troligen var det den som gjort att hon varit joxig med munnen,skall rida henne med bett i morgon för första gången sedan den blev borttagen,hoppas det har blivit bättre nu.Det har varit spekulanter och provridit henne förra helgen dom kommer igen nu på söndag,en jättegullig tjej som skall ha henne till allt möjligt,verkade som Tequila gillade henne, hon är ju som vanligt väldigt snäll och gullig,tror att detta blir jättebra.I dag när jag grejade med henne och smorde hovarna med rapsolja,var hon bara tvungen att lukta jättenyfiken på vad jag hade i flaskan ,jag tog lite i handen så hon kunde smaka det va gott tyckte hon mer ville hon ha slickade händerna rena fån all olja,alldeles varm i ögonen det gillade hon så nu får jag köpa mera så att hon kan få detta varje dag.Tog en ridtur på förmiddagen i snöblasket inget kul blev bäde kall o blöt.Ha de

5 kommentarer:

  1. Hejsa Isa.Vad bra att det verkar vara bra spekulanter.Är ju jätteviktigt att hon kommer till bra hem.Hoppas att allt går bra med besöket på Söndag.Ulla

    SvaraRadera
  2. Hej Isa! Nyfiken på tjejjen som är intresserad. Glöm inte höra av dig till mig om du säljer henne. Hoppas hon inte hamnar för långt bort. Olja gillar hon, det fick hon innan...fast Tequila gillar det mesta. Gärna lakrits :-) Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Tycker allt att du kunde ju ha vart "bussig" och ridit Sudden då också...så hade du fått upp värmen,haha!Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Det var jätteroligt att vara med på vetrinärsbesiktningen idag. Var en bra vetrinär tycker jag och pappa. Det var också roligt att rida barbacka idag, funkade utan problem. Hoppas att allt kommer att funka bra i det nya stallet dit hon kommer. Tror nog att hon och de andra hästarna kommer att tivas ihop.

    Mvh Estelle

    SvaraRadera
  5. Ja Estelle jag tror nog att hon kommer att trivas hos dej,och du med henne,goare häst får man leta efter,Kram Isa

    SvaraRadera