söndag 4 oktober 2009

Lite om Peterträningen!

Var och tränade för Peter i fredags,eftersom jag inte kände mej bra red Jessica Tequila det gick sådär,i början höll hon på en del med att jxa med bettet och var inte så fokuserad på någon träning,men efter en stund gick det bättre och bitvis bra.Peter tycker inte att hon är något att satsa på eftersom hon inte har den kapasiteten att att bli någon dressyrhäst ens på lägre nivå,hon är ju inte byggd för det,eftersom jag vill träna och kanske tävla så rådde han mej att sälja Tequila och köpa en häst med dom förusättningarna som behövs för att träna och tävla dressyr.Har nu tänkt över detta i några dagar och beslutat att sälja Tequila till det hon passar för att ridas i skogen kanske hoppa några skutt för det tycker hon ju är roligt vill ju inte ställa för stora krav som hon inte klarar av,då är det bättre att hon kommer till någon som gillar att bara rida ut på friare tygel än vad jag gör,jag vill ju ha henne i form på uteritterna med,kanske att hon blir körd hon är ju inkörd,familjehäst go mot barn e hon ju gillar att pysslas med i det oändliga,går bra med hundar ja ett liv på bondgård kanse vem vet.Har i dag varit på Hopptävling med Jessica o Sudden i Lilla-Edet ,i första klassen var han lite för taggad och olydig men i nästa klass skötte han sej jättebra men fick 4 fel för en rivning,Tequila fick löshoppa i dag hon var jätteduktig seglade över 1 meter ,skötte sej fint,Ha de

8 kommentarer:

  1. Men Isa vad förvånad jag blir.Ska du sälja henne.Det är nog bäst så.Vet att du vill ut på tävlingsbanorna nu på gammla dar.Eller hur?Skojar bara,Du känner själv vad som är bäst för dig.Ta nu tid på dig och hitta den rätta hästen som passar dig bättre.Min Chadden kan allt det du önskar.Men jag tycker det räcker med skogsturer.Hon är ju inte så ung längre.Men och andra sidan är ju inte jag det hellet.Ha det så bra.Kram Ulla

    SvaraRadera
  2. Självklart ska du ha en dressyrhäst nu som du kan utvedklas på...:)) Kram.

    SvaraRadera
  3. Vet att du tycker att det är ett svårt beslut att ta,för hon e ju trots allt en ganska go häst i hanteringen.Men som du säger så passar hon bäst som skogsmulle och du har ju kommit såpass igång med henne och känner att du vill utvecklas vidare så du tar rätt beslut=)Tack för hjälpen idag!!Kram

    SvaraRadera
  4. ja...skulle jag lyssna på dressyrtränare så skulle Ivar inte gå en enda tävling till...hehe. Han är inte poppis hos dom. Och inte alltid bland fotfolket heller. Mycket kommentarer har det blivit.

    Du ska göra det som känns rätt för dig, ngt jag lärt mig är dock att det är skönt att ha en häst man kan lita på.

    lycka till med försäljningen
    //Anette

    SvaraRadera
  5. Men vad är det jag läser. Vad tråkigt. Men det är klart man vill ha en häst man är 100% nöjd med. Hoppas du hittar en perfekt köpare till Tequila. Vill väldigt gärna veta vart hon hamnar. Är det något jag kan hjälpa dig med så hojta till.
    Kram på er. Marie

    SvaraRadera
  6. Ja Anette Och Marie det är inte lätt detta för hon vill ju vara till lags men hon är ju inte byggd för denna krävande dressyr,och det är ju det jag vill hålla på med nu när jag har börjat,men jag säljer henne inte till vem som helst hon ska vara hos någon som tycker det är roligt med det som Tequila tycker bäst om att ridas i skogen busa lite med henne, hoppa lite och kanske någon westerngren,hon e ju så go när hon får göra detta,kram på er Isa

    SvaraRadera
  7. Gör det som känns rätt för dig..:)) Kram

    SvaraRadera