torsdag 28 april 2011

Bete Hö,och spån leveranser !!

Nu var det ett tag sedan jag skrev på bloggen,jag har ridit både Sudden och Hälge och dom har gått som klockor båda två ;) på lördag är det Pernillaträning igen för Hälge och mej.Ella ska vi länma tillbaka på fredag,tråkigt men det är ju så det är varje vår,men nu har vi fått låna en liten b-ponny som kommer på lördag och så får vi se hur det går med den en jättesnäll och gullig liten ponny hon är även till salu om vi vill köpa henne och det är ju bra.Hö har vi hämtat 1½ ton som jag har burit på plats Jessica fick köra bilen men hon får ju inte lyfta med sin stora mage ;) men Jane hennes medryttare hjälpte till med några balar,men det gick allt bra ändå tar det i min takt,och i dag kom det 18 balar spån som skulle in phu men nu e dom på plats.Marion rider Hälge i dag och Sudden får vila för jag hinner inte rida han i dag skall börja jobba kl 14.Vi har släppt hästarna på bete nu men dom har oxå en stor bal med ensilage i hagen så dom får ju mat om inte gräset räcker till nu i början,Hälge har blivit satt på plats av dom andra hästarna så just nu får han inte komma in i flocken,och det gör han gott för han bara dundrar fram och tror att han kan sätta all andra på plats men nu går det ju några tuffare hästar i hagen så han lär sej respekt,ha de gott i solen Isa

1 kommentar:

  1. Tänk va du kommer att bli vältränad under denna tiden;)!Ja det e riktigt skönt att ha dom på bete,fast samtidigt lite tomt också..

    SvaraRadera