måndag 30 mars 2009

Tävlingar

I Lördags var Jessica o Sudden på hemmaklubben o tävlade hoppning,läs mer om detta på Suddens blogg,och på Söndag satt vi i Dommartornet hela dagen,det är rätt kul man ser ju allt som händer på banan.Monica var gullig och tog hand om Kasper o Tequila,hon red Tequila både Lördag o Söndag,Tequila hade varit lite stressad för militären var här och hade skjutövningar,men det hade ändå gått bra trots skottlossningar.I dag var det tänkt att jag skulle ta ett pass i paddocken och prova om Dressyrsadeln passade Tequila men jag skulle bara ha en ren vojlock och när jag öppnade garderoben ramlade det ut lite annat som jag skulle plocka upp,men då jag alltid ska göra det mesta i en faslig fart så slog ja huvet i låshapen det gjorde så j-a ont men det var bara att fortsätta,då märker ja att det rinner en del blod så klart,så de va bara att leta upp rent papper som jag fick ha som tryckförband,jag ringde Gunilla som e sjuksköterska o bad henne kolla om det behövdes sys,vi enades om att det nog skulle gå bra ändå,jag har inte tid med att sy för då får man väl åka till Näl o de har ja ingen lust me.Men rida var det inte tal om så jag ringde Monica som kom o red Tequila i dressyrsadeln som passade bra.Det är tur att jag har Monica som hjälper mej.Försöker väl rida i morgon i stället om det nu har läkt så det inte blöder.Ha de kram Isa

10 kommentarer:

  1. Aj, det gör ont! :/ Bra att du sitter i domartornet. Rätt va de e så sitter du i ett annat domartorn,haha...Spännande;) :)

    SvaraRadera
  2. Tycker faktiskt synd om dej,men å andra sidan så var ju vädret inget vidare så för den skull behöver du ju inte "sörja"!!Krya nu på dej,kram

    SvaraRadera
  3. Hur går de med domarutbildningrn?? E du klar snart?

    SvaraRadera
  4. Jag brukar ju vara dömma en del dressyr, det är kul. Tror du kommer passa bra som domare!!!

    SvaraRadera
  5. Ni två kommer att göra succe i Domartornet. :) Jasså, ja de e på den vägen då..Då får jag kolla var jag ska tävla i framtiden eller så inte,haha...:)

    SvaraRadera
  6. Säg till i god tid när du ska kommer BM så vi hinner sätta upp höga staket:))))

    SvaraRadera
  7. Dumma dej Janne, :) Gott att hon får en del att säga till om nu kärringa här. Bäst en e snäääl nu väl? haha...Hej Isa gullet :)

    SvaraRadera
  8. Ja du Janne höga staket får de bli, ska bli kul när vi dömmer på samma tävlingar:)

    SvaraRadera
  9. Du B-M fjäsk kommer man långt med eller hur haha

    SvaraRadera
  10. Tänkte att jag provar med fjäsk iallefall :)

    SvaraRadera