lördag 15 december 2012

Lördagskväll !!

Har motionerat Enzo i lilla manegen,tanken var att longera i stora ridhuset men eftersom det är plussgrader ute så vågade jag inte gå ner av risk att jag skulle halka ja har ju inga broddar till mej ;) Enzo var inte lika glad som vanligt ,och när jag kom in i stallet och tog av bootsen såg jag att dom hade skavt han på broddtrampet han fick för nån vecka sedan ,stackarn så nu får han gå uta boots på den hoven. Lilla Ronja vilar hon har varit lite halt veterinären visste inte riktigt vad det berodde på,(hon blir ju 27 år så vi gör ingen hältutredning,) så hon har stått på Metacam i 10 dagar + att hon hade flera småhål på hornhinnan och nu fått cortisondroppar så nu är hon ju bra från båda sina problem hoppas vi,hålen på hornhinnan har hon nog fått pga av slowfeednätet eftersom hon promt ska äta från botten så nu får hon hö på golvet som hon alltid fått förr..Ha de gott Isa

2 kommentarer:

  1. Inte så konstigt att han inte var så glad när han hade gått ut i spagat vid insläppet :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä men de visste ju inte jag,men det är ju tur att man e lyhörd och kan känna av sin häst att allt inte e som vanligt ;)

      Radera