torsdag 15 juli 2010

Hälge!!

Dagen började med mulet väder som övergick i ösregn,hade tänkt att först longera Hälge i paddocken,men valde i stället ridhuset,för att rasta av han en del överskottsenergi innan jag satt upp.Men innan vi kom så långt så hade vi eller rättare sagt Hälge en del problem,han är ju lite känslig när man sadlar han(spänd )men dom senaste dagarna när jag har lagt på vojlocken så har han inte reagerat alls så jag trodde nog att det var borta,men inte var de det,det gick jättebra att lägga på vojlocken och sedan sadeln spännde bara ett hål inga problem sedan efterhand ett hål till och så skulle vi gå ut ur stallet,och Hälge kom krypande efter,men vi kom ut på gårdsplan och då trodde jag att han hade lagt sej ner herregud va rädd ja blev fattade ingenting, lossade på gjorden som satt löst och se då gick det bra att gå som vanligt,fick spänna gjorden i omgångar i ridhust och det gick bra.Undrar om han reagerar så för att jag har en lädergjord som är lite hård skall prova med min andra mjuka gjord nästa gång och se om den passar den lilla känsliga hästen,skriver snart igen och berättar hur det gått,tills dess ha de Isa

3 kommentarer:

  1. Oj det var inte roligt.Jag köpte en gjord till Chadden som är lite bredare på mitten och resår på båda sidorna.Den är inte i läder.Hon fungerar bra på den.Var lite spänd i början innan hon kom på att denna gillar jag.Ulla

    SvaraRadera
  2. Jag har resår i båda ändarna men min lädergjord är nog rätt hård till en känslig Arab =)) dom e ju lite mesiga ibland.

    SvaraRadera
  3. Ska ge mej ut i garaget och titta efter neoprengjorden!Ja lite nördig e han allt lille sagohästen=)

    SvaraRadera