lördag 25 april 2009

Spekulanter!!

Det är inte lätt att sälja häst,idag ringde en tränare till tjejen som provred Kasper i går och frågade om han höll måttet som d-ponny,hur han var att lasta varför jag sålde,vad det var för ras varför jag inte visste det och mycket mera,hon konstaterade per telefon att han var nervig för att han blir svettig i transporten,konstig människa.Senare på eftermiddagen ringde tjejen och ville att Kasper skulle åka till henne och att dom skulle besiktiga och mäta om honnom ,det skulle ta ca 3 till 4 veckor,men då hade jag fått nog talade om att vi har både mätmän och veterinärer här så ville hon ha han så fick det bli som jag ville eftersom jag inte lämnar ut på prov.Man vet ju inte vad det är för folk som ska testa allt på hästen,tränaren gillade jag inte ens på telefon, än mindre att hon skulle träna min Kasper,så det var tack o hej,synd för tjejen var duktig.Har en annan tjej som ev skulle komma hit hon har mailat flera gånger och jag har filmat han som jag skickat till henne,hon var lyrisk över hans gångarter,han var klart värd att åka 45 mil för att se på.Hon tävlade Fälttävlan på stor häst och köpte ponnier för utbildning till championat,så hon vet nog vad hon gör.Jag återkommer om detta ämne när jag vet mera.Ha de Isa

6 kommentarer:

  1. Där hade hade nog blivit testad på det mesta...hmmm...Hoppas på nästa då...:)

    SvaraRadera
  2. Finns många konstiga människor. Ska du inte behålla honom och rida dressyr nu då???

    SvaraRadera
  3. Ja, man slutar aldrig att förvånas =) Har själv erfarenhet av alla dess konstiga förslag och frågor när man sålt hästar! Håller tummarna för att du kommer hitta en BRA köpare till Kasper!

    SvaraRadera
  4. Jadu Jennie det är inte lätt att sälja häst i dag.Nä du Janne han e för skvättig för mej.Jag tränar ju med Tinkern i dressyr o de går bra.
    Ja du B-M han hade nog pressats på max i hoppning och travökningar,och så hade jag väl fått tillbaka en trasig o knäckt häst.Kram på er Isa

    SvaraRadera
  5. Vilket jobbigt folk. Låter som en på min klubb som ska köpa ponny till döttrarna. Fasligt omständigt så de har inte hittat rätt ponny ännu.
    Hoppas du hittar en vettig köpare
    MVH Antte

    SvaraRadera
  6. Ja du...

    Många knepiga spekulanter finns det i det här landet =). Ibland blir man riktigt FÖRBANNAD ! Tur att det trots allt finns några som skiljer sig från mängden !

    Lycka till med försäljningen !!!

    SvaraRadera